שומרים על כדור הארץ-עוברים להשתמש ברב פעמי!

צנצנות לשימוש חוזר

אתמול, תוך כדי שאני מרוקנת את הטיפות האחרונות מבקבוק סבון הרחצה שלי, חלפה לי בראש המחשבה, שוב נגמר, הבקבוק לפח (המיחזור אבל עדיין זה פלסטיק) הבקבוק הזה הולך לשכב בערמת זבל עוד שנים רבות, מאות שנים! הוא יצטרף לעוד בערך כ- 200-120 בקבוקים מסוגים שונים שרוקנתי ב10 השנים האחרונות. זה צבט לי קצת והתחלתי לחשוב מה אפשר לשנות.

אני אמא, אני חושבת שלנו כהורים יש אחריות אישית על העתיד של הילדים שלנו, שבחרנו להביא לעולם הזה, אבל האם ישאר עולם אם נמשיך את תרבות הפלסטיק? בקצב שבו משתמשים היום בכל דבר מפלסטיק, החל משקיות בסופר ועד לקשיות לשתיה קרה, העולם שלנו לא יצעק הצילו בקרוב, הוא כבר צעק מזמן. זה הזמן שלנו לעשות משהו, אפילו שינוי קטן שיוביל בסופו של דבר לשינוי ענק! 

בפוסט הזה תוכלו למצא את השינויים הקטנים שנוכל לעשות בחיינו על מנת לצמצם את השימוש בפלסטיק וכמובן תחליפים רב פעמיים שתיהיו מופתעים למה לא השתמשנו בהם קודם!

1. שקיות רב פעמיות לסופר, לפירות וירקות ומוצרי תפזורת יבשים-

אחד המוצרים הבולטים שכולם מנסים לחסוך את השימוש בהם בשנים האחרונות הן שקיות פלסטיק בעיקר בסופרים, אף החלו לגבות 10 אג’ עבור שקית פשוטה. אנשים רבים הצטיידו בשקיות גדולות ורב פעמיות, אבל את הקניות הקטנות שעדיין דורשות שקית קטנה שמים בשקית חד פעמית, לדוגמא פירות וירקות או אגוזים וקטניות בתפזורת. למה בעצם לקחת שקית? פשוט כדי להעביר מהמדף למקרר שלנו והשקית הולכת לפח, אפילו אין לה שימוש חוזר משום שלרוב השקיות אינן איכותיות מספיק אפילו בכדי למחזר אפילו עבור אותה המטרה. 

שקיות רב פעמיות לפירות וירקות
שקיות רב פעמיות לפירות וירקות מכותנה. השקיות מסומנות בתוית צבעונית המסמנת את משקל השקית בכדי להוריד אותו מעלות המוצר. מגיעות ב3 גדלים .
המלצה שלי:לכל תחום צבע שלו- ירקות בסל הירוק, מוצרי חלב בסל הכחול, מוצרים יבשים בסל החום וכו'. חוסך המון זמן בלפזר את המוצרים למקומותיהם בבית:)

 במידה והינכם מגיעים לרכוש במקום שמוכר מוצרים בתפזורת כגון אגוזים ניתן להביא מראש את הצנצנת או הקופסא בה אתם מתכננים לאחסן אותם, פשוט מאוד לפני שתמלאו תניחו אותה על המשקל ותאפסו את הצג.  שקיות הכותנה הקטנות למטה מתאימות לגמריי למטרה זו במידה ואתם רוצים לעשות את החלוקה למיכלים בבית.

המומלצים שלי מאליאקספרס: 

סל קניות חמוד ושיקי וכמובן רב פעמי

שקיות רב פעמיות לפירות וירקות

מוצרים דומים תוכלו למצא גם בIHERB:

סל קניות רשת

שקיות רב שימושיות למצרכים

שקיות רב פעמיות לפירות וירקות
סל רשת אקולוגי לקניות

2. כוסות רב פעמיות וכוס קפה רב פעמית

“אבל רק כוס אחת, זה לא נורא! “

כמה פעמים חשבתם או אמרתם את המשפט הזה כשיצא לכם להשתמש בכוס פלסטיק או נייר חד פעמית?

דמיינו לכם את תל אביב, את ניו יורק, או את בית שאן לצורך העניין 🙂 אנשים מתעוררים ליום חדש, כל אחד בדרכו לאנשהו, כולם ממהרים, רובם רוצים קפה! תנחשו מה?  90% מהם ישתו אותו בכוס חד פעמית. אם זה בבית, אם זה במשרד או בבית קפה.

כמה כוסות פלסטיק ביום הולכות רק על הקפה של הבוקר? את המספר המדוייק הזה איני יודעת לומר לכם אבל-

 500 מיליארד כוסות פלסטיק בשנה!!! הולכות לפסולת. 

כוס קפה מזכוכית כפולה עם מכסה
כוס קפה רב פעמית מזכוכית
כוס קפה מזכוכית עם מכסה וצמיד סיליקון לאחיזה נוחה

אנחנו יכולים לשנות את זה. כוס זכוכית רב פעמית לקפה! לחלופין אם אתם מעדיפים פלדת אל חלד, יש גם חרסינה, כן! עם מכסה! 

“אבל זה פאדיחה לבוא לבית קפה ולהגיד תמלאו לי לכוס שלי”

אתם יודעים מה יותר פאדיחה? שבעוד 20 שנה לא יהיה מקום לאחסן את כל הפסולת שאנחנו מייצרים, הנכדים שלנו יצחקו שבכלל השתמשנו בכלים שהם חד פעמיים. אבל בואו לא נהיה דרמטיים יותר מידי, תבחרו לכם את הכוס המועדפת עליכם ותיהיו מובילי רעיון, תתנו השראה לכל מי שעומד בתור לקפה של הבוקר! ואל תתייבשו להציע להם גם, להתחדש בכוס רב פעמית, במיוחד כשהן כאלה מהממות ופשוט תשטפו את הכוס.

קיים ב3 צבעים: קרם, אדום ושחור-חום . כוס קפה אל חלד עם ידית נוחה ומכסה

3. מוצרים רב פעמיים לבית ולמטבח

המון תחליפים נהדרים לשקיות שסנביץ’ חד פעמיות, ניילון נצמד, נייר אפייה חד פעמי, ספוג לכלים, ועוד ועוד ועוד!

שקיות סנביץ' רב פעמיות ורב שימושיות ניתנות לניקוי נוח ושימוש חוזר ואקולוגי
מכסים נמתחים לכערות עגולות
שקיות רב פעמיות לנישנושים ועוד! ניתנות לניקוי ושימוש רב פעמי חוזר ואקולוגי
דפי שעווה רב פעמיים מחיליפים ניילון נצמד
דפים מכוסי שעוות דבורים מוצר רב פעמי מחליף ניילון נצמד, ניתן לשימוש חוזר ולשטיפה פשוטה במים
ספוג ליפה טבעי לשטיפת כלים ועוד!
נייר אפייה רב פעמי
נייר אפיה רב פעמי

4. מוצרי החתלה רב פעמיים

בתור אמא תמיד אני חוזרת למחשבה-האם ואיך אפשר למחזר חיתולים משומשים? מגבונים? אז קודם כל יש המון אלטרנטיבות לשימוש בחיתולים חד פעמיים, עולם החיתולים הרב פעמיים צובר תאוצה בשנים האחרונות במיוחד, מותגים כמו צ’ארלי בננה שמעולם לא שמעתי עליהם קודם פתאום כמעט כל אמא מכירה! וזה מדהים כי הזיהום ממוצרי החתלה הוא בלתי נתפס.

טיפים לצמצום השימוש במוצרי החתלה חד פעמיים-

1. עיברו למשטחי החתלה רב פעמיים, הם נוחים, קומפקטיים ואופנתיים וגם לא פוגעים בסביבה כמו חד פעמי.

סדין עמיד במים משטח החתלה מעוצב
סדין מעוצב עמיד במים
משטח החתלה מעוצב עם הגנה לידיים
משטח החתלה מעוצב ומתקפל עם הגנה לידיים

2. שימוש במגבוני בד רב שימושיים לניגוב אחרי החתלה (אם זה טו מאץ’ בשבילכם אז פשוט לכל ניגוב אחר) במקום להושיט יד למגבון קחו רב פעמי. המון רעיונות בפינטרסט איך להכין ואיך להשתמש במגבונים רב פעמיים תוכלו למצא בקישור

מגבונים רב פעמיים מבמבוק ניתן למצא כאן.

3. חיתולים רב פעמיים, חיתולי בד מעוצבים זה פתרון אופנתי ומהמם וכמובן אקולוגי.

חיתול בד בעיצוב לויתנים צבעוניים
חיתולים רב פעמיים מבד בעיצוב חד קרן ולבבות
חיתולי בד רב פעמיים בעיצוב טרופי
חיתולים רב פעמיים מבד בעיצוב אבטיחים ותוכים

5. מוצרי מחזור רב פעמיים

כל אישה משתמשת בממוצע ב- 12,000 תחבושות חד-פעמיות במהלך חייה, זה לא מטורף כמה הזיהום שיוצר הדבר הכי טבעי בעולם? מה שמביא בעצם חיים לעולם? קצת אירוני, לא ככה?

 כל אחת תוכל למצא את המוצר אליו היא מתחברת פחות או מתחברת יותר, יש מספר מוצרים עיקריים שמחליפים בעצם את מוצרי המחזור החד פעמיים וגם אם תחליטו להשתמש רק באחד מהם במקום בחד פעמי זה כבר עושה שינוי ענק-

1.תחתוני מחזור (תחתונים מיוחדות שלא דורשות שום דבר נוסף להגנה, יש מגוון מותגים שניתן למצא בחיפוש קצר בגוגל למשל מודי בודי-חברה ישראלית)

מגן תחתון יומיומי של צ'ארלי בננה
גביעונית של Oi
מבחר גביעוניות מכל הסוגים באייהרב

2.מגן תחתון יומיומי– שכבת כותנה רכה שפשוט עושה את אותה העבודה שעושה תחבושת יומיומית פשוטה אלא שבמקום לזרוק לפח פשוט מחליפים ומכבסים יחד עם ההלבשה התחתונה. ניתן לשימוש יומיומי ובימים האחרונים של המחזור.

גביעונית– “מחליפה” את  הטמפון, מן כוסית קטנה המוחדרת ממש כמו טמפון שאוספת בתוכה את המחזור במקום לספוג אותו, יש נשים שלא כל כך מתחברות לאופן השימוש, שווה לבדוק אם הגביעונית מתאימה לך! יש כל כך הרבה סוגים והרעיון הוא ממש גאוני ונוח, ניתן אפילו לשחות איתה, לעשות ספורט כל דבר אחר שעם טמפון קצת חוששות.

 

 

תחבושת מחזור לזרימה חזקה– תחבושות רב פעמיות קיימות במספר סוגים יש גם מכותנה וגם פליז וגם שילוב. רוב התחבושות מעוצבות בצורה מאוד נינוחה וחמודה ונוחות לשימוש. כל מה שצריך זה להצטייד בכמות המספקת למחזור שלם ולכבס אחרי שנגמר+לקנות תיק חמוד לשמור בו את המשומשות והחדשות.כמו זה לדוגמא. 

כמה תחבושות לקנות? איך נדע? למשל אם ביום את משתמשת בדר”כ ב4-5 תחבושות חד פעמיות את יכולה לרכוש לך 4-3 רב פעמיות ליום תלוי באורך המחזור שלך ובאופי שלו. לרוב האחרי מספר מחזורים בשימוש בתחבושות רב פעמיות כמות הדם פוחתת בגלל הפחתת החשיפה לכימיכלים שנמצאים במוצרי היגיינה חד פעמיים וכו’..ככה שתצטרכי כמות קטנה יותר .

 

תחבושות בד מכותנה
תחתוניות יומיומיות מכותנה רב שימושיות
תחבושות רב פעמיות למחזור במיליון עיצובים

6. מוצרים שמצמצמים את השימוש בפלסטיק

קשיות חד פעמיות החלו לצאת משימוש השגרה של אנשים רבים ואף יש מדינות שאסרו כלל את השימוש בהן והייצור שלהן! כמובן שמי שעדיין מעוניין לשתות עם קשית יכול לקנות לעצמו, ולכל המשפחה בעצם, בפחות מכמה שקלים בודדים סט קשיות במגוון צבעים אפילו קשיות מתקפלות! מפלדת אל חלד איכותית, פשוט משתמשים בקשית שוב ושוב ובין לבין מנקים עם מקטרת חמודה שמגיעה יחד עם הקשית. מוצר שימושי מאוד ושומר על הסביבה.

קשיות רב פעמיות אל חלד אפילו מתקפלות!

כלים חד פעמיים ובמיוחד סכו”ם, מרבים לאכול בחוץ? פשוט תיקחו איתכם סט סכום שאתם אוהבים שניתן לשטוף בהזדמנות לאחר הארוחה או הצטיידו בסט החמוד הזה העשוי במבוק הכולל כף מבמבוק, זוג צ’ופסטיקס שתוכלו לאכול גם סושי:) מזלג מבמבוק סכין וקשית וכל זה ארוז בתיק קנבס קומפקטי ונוח במיוחד.

סט סכו"ם מבמבוק באריזה קומפקטית

מוצר נוסף שאפילו לא עלה בדעתי כמה מזהם הוא, היא כמובן מברשת השיניים הרגילה. אם אתם ממש אוהבים את הסוג הרגיל ולא עוברים לחשמלית (שרק הראשים שם מוחלפים אבל גם לעיתים רחוקות יותר מאשר מברשת רגילה), יש את מברשות הבמבוק הנהדרות!

למעלה מ5 ביליון מברשות שיניים מפלסטיק נזרקות לפח! מידי שנה!כמה זמן לוקח למברשת שיניים להתכלות? יותר מ1000 שנה!

מברשת שיניים מבמבוק תתכלה אחרי כ 3 שנים בלבד!

מברשת שיניים עשויה מבמבוק

7. מוצרי רחצה, כביסה וניקיון השומרים על הסביבה-

7. מוצרי רחצה, כביסה וניקיון השומרים על הסביבה

יש מספר דברים שאפשר לעשות על מנת לצמצם את הצריכה המופרזת של הפלסטיק גם בחדר האמבטיה, הכביסה שלנו בשטיפת כלים ניקיון וכו’..

ספוג רחצה ליפה טבעי
ליפה טבעית לרחצה
ספוג רחצה ליפה טבעי

את ספוגי הרחצה הפלסטיקיים והסינטטיים ניתן להחליף לחומר טבעי-ליפה המשולב עם כותנה.

סבוני גוף נוזליים ניתן לקנות בבקבוקים גדולים וכל פעם למלא קצת בבקבוק הקטן או לעבור לסבון מוצק טבעי, יש גם שיטות שלא יחליק כדי להסתבן בכיף:) הידעתם שיש גם שמפו מוצק? סבון מוצק מגיע בדרך כלל באריזה מנייר אותה אפשר למחזר בקלות, או לייצר באופן עצמאי/לקנות מיצרן פרטי של סבונים.

כמובן יש מבחר ענק באייהרב החנות האהובה עלי לדברים כאלה אונליין.

סבון מוצק טבעי של וולדה
שקיקון לסבון מוצק עשוי מסיבי סיסל טבעיים
שמפו מוצק
שמפו מוצק

8. וכמובן! בקבוק שתיה רב פעמי מזכוכית

בקבוק שתיה חד קרן מזכוכית
1
בקבוק מים מזכוכית עם ציורים
מכורים לחתולים כמוני? קבלו את הדבר המתוק הזה!כוס-בקבוק עם ידית עם מכסה בצורת חתול
בקבוק מים מזכוכית עם מכסה במבוק
יש גם בקבוק מגניב ואוהבי התה! בקבוק כוס זכוכית המפריד בין עלי התה לנוזל
בקבוק שתיה אל חלד שומר קור וחום

אז מה דעתכן? איזה שינויים קטנים ניתן להוסיף ליום יום שלנו כדי להפחית את הזיהום של הסביבה?

 ואיזה שינוי קטן את מתכננת לעשות עם עצמך או במשפחה שלך ? תכתבי לי !

יאנג מאמא3>

שתף זאת:

0 תגובות

השאר תגובה

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

1
    1
    העגלה שלך
    דילוג לתוכן