מתחילים טעימות, בייבי לד ועוד! 5 טיפים ודף מעקב טעימות להדפסה חינמית!

טעימות בייבי-לד ועוד

המעבר מהנקה מלאה (או תמ”ל) לאכילת אוכל רגיל והתחלתו של שלב הטעימות יכול לעיתים להיות שלב מלא בחששות ודאגות, מה מותר לתת וכמה? איך לחתוך נכון? לרסק למחית או למעוך זה מספיק? באמת צריך מאדה מיוחד? מה קורה אם יש אלרגיה? כל אלה שאלות שהיו רצות לי מידי יום החל מגיל 4 חודשים.

מגיל 4 חודשים הסביבה כבר התחילה להתעניין ולבדוק האם התחלנו טעימות, מה הקטנה אכלה וכמה וכל הזמן היה מופעל לחץ של לתת עוד ולהספיק הרבה.

אז תנו לי לחלוק איתכן כמה טיפים שיעזרו לכן לעבור את התקופה הזאת בשמחה ובכיף, בלי לחץ… וכמובן המון מוצרים שיקלו על ההכנות ועוד!

טיפ מס' 1- אל תקשיבו להלחצות של הסביבה

“מה הילד עוד לא טעם קישוא!?? הוא כבר בן 4 חודשים ויומיים!!”

תנו לספר לכן, אנחנו הינו בהנקה מלאה עד גיל 6-7 חודשים ורק לקראת הזמן הזה התחלנו טעימות . כמות הגבות שהורמו כשאנשים שמעו שהתינוקת שלי “עדיין יונקת” ו “עדיין לא אוכלת ארוחה מבוססת”  ו”עדיין לא שותה מים”…היתה אסטרונומית. לפעמים פשוט מחוסר ידע של הסביבה מתי ואיך באמת צריך להכיר לתינוקות מזון מהצומח ומהחי.

קודם כל לפי המלצת משרד הבריאות יש להזין את התינוק בחלב אם בלבד או בתמ”ל בלבד עד גיל 6 חודשים אלא אם כן יש הוראה בריאותית אינדיבידואלית או אם התינוק מראה סימני מוכנות לפני גיל 6 חודשים .(מקור

אם התינוק שלכם לא מראה סימני התעניינות ומוכנות לאוכל אין לתת מזון לפני גיל 4-5 חודשים ולחכות עם התהליך לגיל 6 חודשים מינימום. יש לשים לב לכך משום שקייבתם של התינוקות, לפני גיל 6-4 חודשים, עדיין לא בשלה לקליטת מזון רגיל ודבר כזה יכול לגרום לבעיות התפתחות של מערכת העיכול ואף הפרעות אכילה בעתיד. 

טיפ מס' 2- תסמכו על התינוק שלכם ואל תלחצו עליו

אף אחד לא אוהב כשמכריחים אותו לאכול, נכון? 

אני שומעת המון אמהות שמתייעצות ומחפשות “מה לא בסדר”, “למה הוא לא אוכל לי”, “למה הוא לא שותה מים(בגיל שעדיין לא שותים)”.

אז קודם כל אפשר לנשום עמוק לפני שניגשים לשלב הטעימות ולבוא בגישה אופטימית שמקסימום התינוק שלכם לא אוהב ברוקולי:) לא קרה כלום.

תנו לו לחקור את המרקמים, לנסות, לגעת, למרוח ולזרוק. כן לזרוק!( מזל שיש מגבונים!)  תזכרו שכל מאכל חדש שהם יטעמו זאת הפעם הראשונה שהחך שלהם פוגש בטעם וזה טבעי לגמריי לקבל התנגדות, או פרצופים ויריקות. אם זה קורה פשוט לחכות כמה דקות ולתת לקטן שלכם להבין מה הוא טעם ולהציע שוב. במקרה שרואים שהתינוק ממש לא אהב את המאכל המסויים שטעם אפשר לסמן בטבלה (המצורפת להדפסה חינמית ממש בסוף הפוסט) ולנסות לתת לו לטעום שוב כעבור שבוע. יש לנסות כל ירק/פרי כ3 ימים כדי לשלול אלרגיות למינהן, כמובן אחרי האוכל ניתן להציע כמה שלוקים של מים או להשלים עם תמ”ל/הנקה. לא מומלץ לתת טעימות ישר אחרי הנקה/בקבוק משום שרוב הסיכויים התינוק לא ירצה לטעום אם שבע.

טיפ מס’ 3-תצטיידו במוצרי עזר איכותיים להכנה ואחסון:)

תמיד שלב הכנת הטעימות (ואז המנות הגדולות כשכבר מבססים ארוחה מאוחר יותר) משום מה היה כרוך אצלי בהמון בלגן במטבח! לשטוף, לקלף, לאדות, לרסק..הסתבכתי 🙂 בשביל טעימה צריך 1-2 כפיות קטנות בלבד מכל ירק/פרי שתבחרו ורק בשלב מאוחר יותר להגדיל מנות. אז מה בעצם עושים עם כל הירקות האלה? מקפיאים! אפשר לשלב מס’ טעימות במגש קרחונים 1 ולשמור במקפיא עד שבועיים בערך. את המנות הקפואות אפשר לשמש לטעימות/ נשכן טעימות עם רשת כשהקוביות חצי מופשרות זה ממש כמו ארטיק, אם מקפיאים מנגו או תותים לדוגמא ואפילו תפוח טחון עם תרד! פלוס נוסף שזה עוזר בהקלה על כאבים של בקיעת שיניים!

כמובן שלא חובה ולא צריך את כל האביזרים הצבעוניים, ואפשר להשתמש ברשת אידוי רגילה ומזלג לריסוק, אבל שווה לחשוב מה יעזור לך ולמשפחתך גם לטווח הרחוק יותר, בייבי קוק -היה שימושי לי מאוד אפילו להכנת מרקים בגיל שנה, מוצר חובה בכל בית לדעתי, ניתן להכין בו גם עוף ודג מאודה, מרקים, פירות טחונים מאודים/טריים, רטבים מעשבים למינהם, כמו כן ניתן להפשיר בו ולחמם אוכל! ככה שגם אם יוצאים לטיול עם לינה או אפילו טסים לחו”ל אפשר לקחת ולא לדאוג. המוצרים המומלצים שלי למטה הם מוצרים ששימשו ועדיין משמשים להמון דברים גם לקראת גיל שנתיים! אני בעד קניה חכמה וכדאית כדי לא להתקע עם מגירות מלאות של “מוצרי תינוקות”.

בייבי קוק-מכונת אידוי, טחינה ועוד!
מיכלים לאחסון מזון לתינוק
מיכלים לאחסון מזון וקפאה
סט להכנת טעימות תינוק
סט להכנת מזון וטעימות לתינוק-כולל כפית.
כפיות סיליקון מיוחדות לתינוק
כפיות סיליקון מיוחדות לתינוק
צלחת סיליקון בצורת מיקי מאוס לתינוק
צלחת סיליקון בצורת מיקי מאוס לתינוק
קערת סיליקון עם חיבור ואקום לשולחן
קערת סיליקון עם חיבור ואקום לשולחן
סינר סיליקון לתינוק
סינר סיליקון במגוון עיצובים חמודים
תבנית סיליקון להקפאת מזון לתינוק
תבנית סיליקון להקפאת מזון לתינוק
מוצץ טעימות עם פטמת סיליקון
מוצץ טעימות עם פטמת סיליקון

טיפ מס' 4-אם לא זורם מרוסק אפשר גם חתיכות, בייבי לד!

בייבי לד BABY LED WEANING הפכה ליותר ויותר פופולרית בשנים האחרונות, זוהי שיטה שאומרת שהתינוק בעצם מוביל את תהליך האכילה שלו.  בקיצור- הילד רוצה? הילד מקבל. נשמע מוזר? כן זה קצת מוזר, אבל השיטה אומרת שכאשר התינוק אוכל בעצמו הוא לומד להרגיש ולהגיב לתחושות הרעב והשובע שלו, לכן כאשר האוכל מונח לפניו בחתיכות מותאמות לפי השיטה, התינוק יחליט מה הוא טועם וכמה. נשמע קצת מלחיץ וזה יכול לא להתאים לכולנו, אבל ממש שווה לנסות! השיטה מפתחת סקרנות, מעודדת התנסות ועצמאות והתינוק שלנו רוכש כלים לא רק באכילה אלא בתקשורת, מוטוריקה ועוד!

עוד מידע חיוני על בייבי לד ניתן למצא באתר ילדי טבע בכתבה מאת קרן אלטשולר שמסכמת באופן מדויק ופשוט מה בדיוק עושים לפי השיטה, מידע רחב יותר  על השיטה ניתן למצא באתר של בייבי-לד באנגלית, באתר המתכוניה בעברית ובסרטון הזה להדרכה ראשונית על בייבילד.

broccoli-767693_1920
הגשה בשיטת הבייבילד

טיפ מס' 5-לשמש דוגמא

לא סתם אומרים שהילדים שלנו הם המראה שלנו, מגיל 0 הם מחקים את ההתנהגות שלנו, השפה, הבעות פנים, צלילים ועוד…וכמובן עם התפתחותם גם את הרגלי האכילה שלנו. לכן, חשוב מאוד כבר מגיל 0 להקנות הרגלי אכילה בריאים, לא רק לתינוקות אלא לכל המשפחה-לשמש דוגמא זוכרים? חשוב להקפיד על כל אבות המזון, שתייה מספקת וכמובן אכילה מסודרת.

כאשר התינוק שלנו מתחיל בטעימות, רצוי מאוד לתת לו את ההזדמנות גם לראות אותנו טועמים ואוכלים, אפשר לנשנש ביחד תפוח, יוגורט, את הרסק של הטעימות עצמן ומאוחר יותר את המרקים והארוחות. חשוב להראות שהמשפחה יושבת לאכול ביחד לפחות פעם 1 ביום, עם כל הקושי בלו”ז בעמוס בחיינו מאוד מומלץ לשבת יחד, אפילו אם זה 10 דקות ולהקדיש את הזמן לאכילה משותפת, להגיד בתאבון, תודה ולבריאות, וכמובן להחליף חיוכים ונישוקים. ארוחות משפחתיות הן לא רק לאכילה ושובע, הארוחות הללו בונות קשרים עמוקים בינינו לבין ילדנו ותורמות להתפתחות הבטחון שלהם וכמובן הבריאות.

מתי לדעתכן הוא הזמן הכי טוב לשבת לארוחה משפחתית?

יש לכן טיפים משלכן לתחילת הטעימות? אשמח לשמוע!

וכמובן מוזמנות להדפיס את טבלת המעקב של הטעימות לבייבי הקטן שלכן- בתאבון!

יאנג מאמא3>

טבלה חינמית להדפסה | רק ללחוץ להדפיס 🙂
שתף זאת:

0 תגובות

השאר תגובה

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

1
    1
    העגלה שלך
    דילוג לתוכן